Fra tirsdag 4. Februar 2020 starter vi den årlige kanalomlægning


Her går vores teknikere i gang med kanalomlægningen. Det sker tirsdag 2. Februar 2020.
 
Tjek hvornår kanalomlægningen sker hos jer
På Driftsinformation kan I fra 20. december indtaste en adresse i jeres forening for at se, hvornår kanalomlægningen og ny kanalrækkefølge sker hos jer.  

  1. Gå til Driftsinformation – og indtast en adresse
  2. Klik på Fremtidige
  3. Klik på Tv, og find datoen for hvornår jeres medlemmer og beboere får ny kanalrækkefølge.

På dagen, hvor kanalomlægningen finder sted i jeres område, vil der forekomme korte afbrydelser af tv-signalet om natten.
 
Rækkefølgen af kanaler ændrer sig
Til kanalomlægningen rykker vi rundt på forskellige kanalers placering. Det kan betyde, at jeres beboere og medlemmer skal genindlæse deres tv-kanaler, så de ligger korrekt, og ikke risikerer tomme kanalpladser.

Lynguide til genindlæsning af tv-kanaler

  1. Tryk på menu knappen på fjernbetjeningen, så du kommer ind i tv-hovedmenuen
  2. Find menupunktet ’Indstillinger’, ’Udsendelser’ eller ’Konfigurationer’
  3. Find punktet, der omtaler ’Digital’ eller ’Kanalindstillinger’
  4. Vælg ’YouSee’, hvis du bliver bedt om at vælge ’Operatør’
  5. Netværks-id ved digital indlæsning: netværks-id 100
  6. Frekvens: ’450 MHz’ eller ’450000 KHz’

Fra den 29. december finder I på yousee.dk/tv2020 mere information om den nye kanalrækkefølge, ny kanaloversigt samt guides til hvordan man genindlæser tv-kanaler på nogle af de mest populære tv’er.

Har jeres medlemmer/beboere en tv-boks vil ændring af kanalrækkefølgen ske automatisk. Det kan være en god idé at slukke og tænde tv-boksen.
 

Information til jeres medlemmer og beboere
I ugerne 2-6 vil der i ugen op til kanalomlægningen blive sendt en driftsinfo via mail eller sms om kanalomlægning og den nye kanalrækkefølge. Mail og sms sendes til medlemmer og beboere, som er tilmeldt Driftsinformation.

Mit YouSee-appen kan jeres beboere/medlemmer individuelt tilmelde sig driftsinformation til mail og/eller sms.


Bemærk!
Hvis I selv sammensætter jeres tv-udbud, vil en kanalomlægning og evt. nye kanaler i jeres udbud samt en nye kanalrækkefølge ske ifølge den aftale, I har lavet med YouSee Foreningssalg. Derfor vil en dato for kanalomlægningen i jeres forening IKKE fremgå i ’Driftsinformation’. Kontakt venligst jeres lokale konsulent, hvis I har spørgsmål til jeres kanalomlægning.



 

Kontakt bestyrelsen

Du kan kontakte bestyrelsen her

Fejlmelding Kabel TV

Servicepartner: Dansk Kabel TV - support
43 32 47 00
Man-fre: 9:00 - 20:00
Weekend og helligdage: 10:00 - 16:00

Fejlmelding Bredbånd og Telefoni

Servicepartner: YOUSEE
70 70 40 40
Man-fre: 8:00 - 20:00
Vagt: 10:00 - 20:00